FornSed Forum
Nyheter: Forumet uppdaterat!
Läs mer i tråden för uppdateringar.

*
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. September 09, 2010, 05:37:32

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: 1 2 [3] |   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Att bruka runor/runmagi  (läst 2905 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Madr
Medlem
**

Antal inlägg: 75

Visa profil Hemsida
« Svara #30 skrivet: April 29, 2007, 07:15:29 »

Jag måste nog erkänna att i sökande efter sanning är nog inte Loke den förste jag uppsöker heller.   Cheesy

Han är ju dessutom inte sen att implikera sig själv, bara han får förorätta andra.
Loggat
Rödskägg
Stammis

Antal inlägg: 106

Visa profil
« Svara #31 skrivet: April 30, 2007, 08:28:40 »

Kan hålla med om det som sägs om Loke, dock skulle jag vilja tillägga att han givit Gudarna rätt mycket med, som t.ex vid bygget av asgårdsmuren så fick ju Oden Sleipner i slutändan..
Loggat

tor omväg till ovän är,
fast vid vägen hans stuga stode;
men till god vän gå genvägar,
vore han än fjärran faren
Draug
Nybörjare
*

Kön: Man
Antal inlägg: 9

Visa profil
« Svara #32 skrivet: Mars 09, 2009, 12:05:23 »

Har inte riktigt "kommit igång" med min runmagi ännu, då jag inte vill använda krafterna på fel sätt och för att jag har en enorm respekt för detta. Jag kommer nog att veta själv när jag är redo.
Loggat

Gap var Ginnunga
Gandalf
Administratör
Veteran

Antal inlägg: 838

Visa profil Hemsida
« Svara #33 skrivet: Mars 09, 2009, 08:43:04 »

Ingen kan veta allt i början. Så länge man är seriös och inte ursäktar eller bortförklarar det man gör så lär du få veta om du gör rätt eller fel. Man kan prova att fråga om något är värt att göra innan man gör det och invänta svar, de höge brukar vara tydliga med sådant och meddelar oftast om det är onödigt. Ibland får man till och med reda på vad de vill att du ska göra. Har du bara respekt så får du oftast detsamma tillbaka - beroende på vad du vill åstadkomma och vem du har med att göra såklart Rullande ögon (ironi)
Loggat

"Driv i döden den fege gudvarg som hån dräglar över höge asar."
Draug
Nybörjare
*

Antal inlägg: 9

Visa profil
« Svara #34 skrivet: Mars 09, 2009, 10:00:10 »

Det har du helt rätt i. Men jag har inte ens ristat mina runor ännu (vägrar köpa runor, sånt tror jag inte på för 5 öre). Och det om något känns ju som att man inte ska göra om man inte riktigt känner sig redo.  Leende (smiley)
Loggat

Gap var Ginnunga
FornSed Forum

Loggat
Sidor: 1 2 [3] |   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS! Dilber MC Theme by HarzeM